توضیحات کامل برگزاری مراسم احیای مهدوی سال 1396 +ویدیو استاد رائفی پور

توضیحات کامل برگزاری مراسم احیای مهدوی سال 1396 +ویدیو استاد رائفی پور

توضیحات کامل برگزاری مراسم احیای مهدوی سال 1396

 

توضیحات کامل برگزاری مراسم احیای مهدوی سال 1396 +ویدیو توضیحات استاد رائفی پور

 

امسال نیز چون گذشته در شب میلاد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ،فریاد استغاثه سر می دهیم و از عطش و اضطرار حاصل از فراغ یار ،یگانه آب حیات را طلب می کنیم.

قُلْ أرَأیتُمْ إنْ أصْبَحَ مآؤکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأتیکُمْ بِماءٍ مَعین (ملک/30) : بگو به من خبر دهید که اگر آب های سرزمین شما در زمین فرو رود،(از دسترس  تان خارج شود)پس چه کسی می تواند برای شما آب روان بیاورد؟

 

 

 

برای برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در محل سکونت خود به نکات زیر توجه فرمایید:

 

*  آیا این مراسم مورد تایید معصومین علیهم السلام و علمای عظام می باشد؟

-شب زنده داری و احیا داشتن شب های خاص، در روایات ائمه معصومین (علیهم السلام ) همیشه مورد توجه قرار گرفته و در سیره آنها نیز قابل مشاهده است و از جمله آنها احیا داشتن شب نیمه شعبان است.
مسۆلین و نمایندگان محافلی که به برگزاری احیاء در شب نیمه شعبان می پردازند مطمئنا با تأسی از احادیث و روایات دست به اقدام چنین حرکت زیبایی زده اند،در یکی از احادیث معروف که  مربوط به نبی اکرم (ص) می باشد،آورده شده است: «مَنْ أَحْیَا لَیْلَهَ النِّصْفِ‏ مِنْ شَعْبَانَ‏ لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ»؛ هرکس شب نیمه شعبان را به شب زنده‌داری سپری کند، در روزی که دل‌ها مرده است، دل او زنده است(ثواب الاعمال: ص۷۷)!»

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک های زیر مراجعه فرمایید:

» احیای مهدوی از نگاه ائمه اطهار


» احیای مهدوی از نگاه بزرگان و مراجع

 

 

*آیا اجرای " مراسم احیای شب نیمه شعبان " نیاز به هماهنگی و یا گرفتن مجوز دارد؟

-با توجه به اینکه مراسمات احیا، مانند احیای شبهای قدر و احیای شب نیمه شعبان در مساجد و حسینیه ها برگزار میشود لذا جز هماهنگی با متولیان مساجد و حسینیه ها نیاز به هماهنگی های دیگری ندارد. چنانچه اقدام به برگزاری این مراسم در مکان های عمومی از جمله میادین، پارک ها یا مصلی های بزرگ شهر نمودید با مراجعه به یکی از ارگان های سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور مساجد، دفاتر امام جمعه و یا شهرداری شهر محل سکونت خود میتوانید مجوز مربوطه را تهیه و مراسم خود را برگزار نمایید.

 

*بازه زمانی برگزاری احیای شب نیمه شعبان در چه ساعتی از شبانه روز است؟

برنامه احیاء برای روز 21 اردیبهشت96 است و شما می توانید مراسم خود را در ساعاتی از بازه زمانی 23:00 الی سحر برگزار نمایید.

به طور مثال: 24 الی 2 بامداد یا 23 الی 3 بامداد.

 

*در مراسم احیای شب نیمه شعبان چه اعمالی توصیه شده و سین پیشنهادی چیست؟

-سین پیشنهادی شامل موارد زیر میباشد که منابع سینِ برنامه و ادعیه ها از مفاتیح الجنان بوده و کاملا استناد روایی دارد:

-زیارت امام حسین (علیه السلام) یا زیارت عاشورا اولین برنامه ی سین مراسم باشد. (جهت آماده شدن فضای معنوی مراسم)
-با قرائت قرآن توسط قاری (بعد از زیارت عاشورا) عملا برنامه آغاز می شود.
-سپس سخنرانی خطیب جلسه
-پس از آن ، قرائت فراز هایی از دعای کمیل (پایان بخشِ استغفار).
-پذیرایی (در صورت امکان)
-دعای فرج به علاوه فرازهای (اَینَ ...) دعای ندبه (پایان بخشِ اضطرار)
-دعای (اللهم بحق لیلتنا و مولودها) به علاوه فراز هایی از ندبه که مخاطب خداست (اللهم انت کشاف الکرب و البلوی تا انتهای دعا) در این فراز ها فقط از خدا امامان را می خواهیم...

-و در پایان تکرار همگانی(مثلا صد مرتبه) ، هم صدا و هم دل آیه شریفه اَمَّن یُجیب... [پیشنهاد می شود مداح جلسه توجیه باشد که در پایانِ هر ده بار تکرار با گریز زدن به اضطرارِ اهل بیت علیهم السلام و سوگند دادن خداوند به حضرات و ستم هایی که دیده اند – مانند مضطر شدن حضرت عباس هنگام سوراخ شدن مشک، مضطر شدن امام حسینعلیه السلام هنگام اصابت تیر برگلوی شش ماهه اش و مضطر شدن امام علی (علیهم السلام)... و همچنین اشاره به اضطرار شیعیان در سرتاسر جهان اعم از یمن،عراق،سوریه، نیجریه، و ... فرج امام زمان(عجل الله فرجه) را برساند].

 
 
 
 
 
*در صورت امکان از چه سخنران هایی استفاده شود و نحوه دعوت از آن ها چگونه است؟

-جهت دعوت از اساتید بنیاد حضرت مهدی موعود (عجل الله فرجه) به سایت زیر مراجعه نموده و از منوی سمت چپ سایت، شهر خود را انتخاب کنید و پس از بارگزاری سایت شهر خود، با مراجعه به انتهای وب سایت آدرس و شماره تلفن مرکز بنیاد مهدویت شهر خود را مشاهده خواهید کرد که با مراجعه و تماس می توانید اقدام به دعوت سخنران نمایید.

http://bonyad.mahdaviat.ir

 

همچنین جهت دعوت از اساتید مرکز تخصصی مهدویت برای سخنرانی برنامه شب احیا نیمه شعبان خود در صورت تمایل میتوانید با شماره زیر  تماس حاصل نمایید:

شماره تماس : 02537833771
فکس: 02537737160
کانون تخصصی مهدویت قم

ضمنا در صورت عدم امکان دسترسی به سخنرانان بنیاد حضرت مهدی و یا مرکز تخصصی مهدویت می توانید از سخنرانان مهدوی در دسترس محل سکونت خود دعوت به عمل بیاورید.

 

*برنامه خود را چگونه ثبت و تبلیغ کنیم؟

-سایت احیای مهدوی با ایجاد قسمتی برای ثبت مراسمات احیای شب نیمه شعبان امکان تبلیغات گسترده شما را به صورت مجازی فراهم آورده و شما میتوانید با مراجعه به سایت EHYAMAHDAVI.IR در قسمت ثبت محل برگزاری مراسم، اقدام به پر کردن فرم مربوطه نموده و تبلیغات برنامه خود را داشته باشید، دقت داشته باشید که در پوستر های اختصاصی مراسم خودتان حتما دو جمله زیر باید قید شده باشد تا در سایت و شبکه های مجازی تبلیغ شود.

جمله اول: احیای مهدوی استغفار،اضطرار،دعا
جمله دوم: همزمان در ایران و سایر نقاط جهان

همچنین در صورت نداشتن پوستر جهت تبلیغات میتوانید به ربات تلگرامی Telegram.me/ehyamahdavibot مراجعه نموده تا پوستر اختصاصی مراسم خود را داشته باشید.

مهلت ثبت مراسم تا 19 اردیبهشت می باشد.

 

* گزارش تصویری مراسم برگزار شده را چگونه ارسال کنیم؟

 شما میتوانید تصاویر (حداکثر 5 عکس) مراسم خود را برای ثبت در سایت و کانال تلگرام احیای مهدوی را به ایمیل و یا ربات زیر ارسال نمایید.
ایمیل : info@ehyamahdavibot
ربات تلگرامی : Telegram.me/ehyamahdavipicbot

همچنین شما می توانید تصاویر مراسم خود را با هشتگ اختصاصی #احیای_مهدوی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام قرار دهید.

جهت ارتباط با ما و هرگونه سوال درباره مراسم احیای مهدوی ، میتوانید با اکانت تلگرامی T.me/infoehyamahdavi تماس حاصل نمایید.

 

* در پایان لازم است اهمیت برگزاری این مراسم رایادآور شویم و ذکر این نکته که مهم نیت قلبی و برگزاری حداکثری آن است نه صرفا زیاد بودن جمعیت و با شکوه برگزار شدن مراسم.

 

 

 

» توضیح سین برنامه احیاء شب نیمه شعبان - استاد رائفی پور

 

 

 

دانلود مستقیم ویدیو:  

 

 

 

 

و در نهایت سخنرانی های این مراسم را به صورت صوت و تصویر در این سایت و کانال زیر دریافت کنید:

 

 

 

پاسخ دهید

1 نظر

ehsan.afsar  ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۵:۴۰

سلام اگه بخوام منم خدمت کنم باید چه کاری انجام بدم من عاشق استادم

انتظار ظهور (Mojtaba)  ۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۵:۳۲:۱۰

سلام، به این لینک مراجعه کنید: http://goo.gl/PGx3WC یا از منوی سمت راست سایت، دکمه <همکاری با ما> رو بزنید

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!