دانلود سخنرانی استاد رائفی پور « روایت عهد 54 »

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور « روایت عهد 54 »

 

دانلود سخنرانی "استاد رائفی پور" در روایت عهد 54 با موضوع نظام سازی و کارآمدی در دهه چهارم انقلاب ، 28 بهمن 1395،سالن اجتماعات رفاه تهران ...

 

 » دانلود سخنرانی :

صوتی " روایت عهد 54 " - کیفیت 80kb - حجم 78 مگابایت

صوتی " روایت عهد 54 " - کیفیت 24kb - حجم 23 مگابایت

 

 » گزارش جلسه :

   هوالحبیب

به گزارش مصاف، پنجاه و چهارمین همایش روایت عهد با موضوع نظام‌سازی و کارآمدی در دهه چهارم انقلاب امروز، پنجشنبه 28 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات مجتمع رفاه برگزار شد.

استاد علی‌اکبر رائفی‌پور در ابتدای این نشست با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه الزهرا(س) و با اشاره به مباحث قبلی درباره جبهه خیر که نماد آن مهدویت و جبهه شر که نظام سلطه و صهیونیزم جهانی نماد آن است اظهار کردند: بحث تشکیل حکومت اسلامی و شیعه قبل از ظهور از نشانه‌های تعجیل در ظهور به شمار می‌رود که این حکومت نمیتواند هر نوع حکومتی باشد بلکه باید مبتی بر اسلام بوده و بر تاریکی و ظلمات و جاهلیت مدرن حاکم شود.

ایشان با یادآوری اینکه در نشستهای قبلی فصلهایی درباره اینکه این نظام باید چگونه باشد، باز شده و ما اکنون وارد سی و هشتمین سال انقلاب اسلامی شدیم این نکته را تاکید کردند که نظام به چهل سالگی و پختگی نزدیک می‌شود و باید به سمتی برویم که نتیجه بگیریم همچنین اظهار کردند: در مرحله اول شکل‌گیری حکومت شیعه اسلامی، انقلاب ما شکل گرفت یعنی دگرگونی بنیادین در رویکردها داشتیم، در مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی باید نظامی با رویکرد اسلامی روی کار می‌آمد و مرحله بعد که اکنون در آن به سر می‌بریم تشکیل دولت اسلامی است؛ یعنی اسلامی که شاخصه‌های خودش را دارد و باید جهت‌گیری‌ها و روابط با مردم را با معیارهای اسلامی تطبیق دهیم.

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کردند که مرحله بعد از این، تشکیل جامعه اسلامی است که در آن آرمانها و اهداف اسلامی تحقق پیدا میکند و درنهایت به تمدن اسلامی می‌رسیم که با شکل گیری آن میتوانیم برای مسلمانان عالم به الگو و اسوه تبدیل شویم. یعنی برای رفتن به سمت ظهور وظیفه داریم بستری فراهم کنیم که به دنیا بگوییم تشکیل یک حکومت اسلامی شدنی است.

این کارشناس در ادامه با ذکر مواردی درباره وظیفه همه افراد جامعه برای تشکیل این حکومت اسلامی خاطر نشان کردند: فارغ از اینکه کدام دولت روی کار می‌آید، باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم و وقتی جامعه نمونه را ساختیم، تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت.
استاد رائفی پور با بیان اینکه ما در این 38 سال حفظ اصول و رویکردها را انجام دادیم و با نقد عملکردها و نظام‌سازی، برای استکبار جهانی مشکل ساز بودیم، به خوی شیطانی و استکباری دشمنان اشاره و تاکید کردند که ذات دشمن امروز هم همان گرگ‌صفتی، استکباری و استثماری بوده و هیچ تغییری نداشته است.
ایشان با یادآوری اینکه فعالیتها و عملکرد دشمنان در قبال ملت اسلامی در سه سطح "ملت‌سازی"، "نهادسازی" و"دولت‌سازی" طبقه بندی شده است، گفتند که در بخش اول یا ملت سازی همه ملت مخاطب قرار می‌گیرند، مرحله نهادسازی در میان نخبگان جامعه است و مرحله آخر یا نهادسازی، آنها حکومت را به دست گرفته و با ساقط کردن آن، آدمهای خود را روی کار میاورند.

این استاد دانشگاه تاکید کردند، نخبگان مهمترین محل ورود دشمنان به جامعه هستند زیرا هر کدام می‌توانند برروی عده‌ای کثیر تاثیرگذاری داشته باشند همچنین خاطر نشان کردند: ورود دشمنان هم از همین لایه نخبگان شروع شده البته برای دو گروه دیگر هم برنامه داشته اند، مثلا فلان آدم خود را به عنوان مشاور برای مشورت دادن به مسوولان می‌فرستند.

استاد رائفی پور با ذکر مثالی یک ملت را به دانه‌های تسبیح تشبیه کردند که از هم جدا و مستقل هستند اما بواسطه یک نخ میانشان ارتباط برقرار شده که این همان هویت است، یعنی هویت ایرانی و اسلامی که همه افراد خودشان را ایرانی و مسلمان میدانند.
ایشان با تاکید بر اینکه دشمنان در بحث ملت‌سازی اول هویت‌سوزی میکنند، تصریح کردند که در این مرحله دشمن از طریق هویت سوزی در مباحث اعتقادی، اجتماعی و سیاسی عمل میکند؛ یعنی به این واسطه افراد اول فریب میخورند، بعد دچار تردید میشوند و مرحله بعد بی‌تفاوت شدن بوده و درنهایت گسست بوجود می‌آید. مانند شبهاتی که در طول سالهای گذشته از طریق پیامکها یا در شبکه‌های اجتماعی به مقدسات ما وارد شد و درنتیجه به مرور باعث بی‌تفاوتی افراد نسبت به برخی خطوط قرمز اعتقادی و هویتی شد.

 

 

این کارشناس در ادامه درباره موضع تردید بیان کردند: در این بحث ایدئولوژیهای دینی مورد هدف قرار میگیرند یعنی اسلامی یا ایرانی بودن افراد جامعه مورد سوال واقع می‌شود.

این استاد دانشگاه با تذکر این موضوع که دشمنان در بحث ایدئولوژی دینی، اول حقانیت دینی افراد را می‌زنند و بعد اصالت و کارآمدی را خاطر نشان کردند: این موضوع به این معنی است که بی‌دینی و ضد خدایی ترویج و بعد شبهات فراوان مطرح می‌شود همچنین در بحث شبهات، غیرعلمی و بدوی بودن، غیراخلاقی یا غیرانسانی و خرافی بودن دین را مطرح کرده‌اند، مثلا اینکه این دین مال اعراب بادیه نشین بوده و یاضد حقوق بشر و حیوانات است.
ایشان ادامه دادند: در بحث اصالت و کارآمدی هم کار به این شکل انجام میشود که جامعه اسلامی با جوامع لیبرال دموکراسی قیاس میشود یا صداقت و پاکی مسوولان با پررنگ نشان دادن مواردی مثل اختلاس‌ها زیر سوال برده میشود، همچنین بر ناکارامدی فلسفه اسلامی در اقتصاد، علوم اجتماعی و اندیشه تاکید می‌شود به این صورت که مثلا اسلام حرفی در این علوم ندارد پس کارآمد هم نیست.

 

استاد رائفی‌پور قیاس با دیگر حکومتهای اسلامی و قیاس با حکوت اهل بیت را هم از موارد دیگر دانستند و این موارد را با ذکر مثالی اینگونه توضیح دادند که دست فردی که دزدی کند در عربستان قطع می‌شود حالا اینها میگویند اگر در ایران هم اینگونه عمل می‌شد دیگر دزدی در جامعه نبود، درحالی که اگر کارهای اینچنینی که حکومتی مانند عربستان انجام می‌دهد در ایران انجام شود به شکل دیگری زیر سوال خواهیم رفت.

ایشان در مورد مربوط به قیاس با حکومت اهل بیت هم تاکید کردند که البته این مورد کمتر انجام میشود زیرا با ذکر آن به نوعی بر حقانیت اهل بیت تاکید خواهد شد اما معمولا گاهی توسط کسانی که رگه‌هایی از مذهب دارند، شنیده میشود که مثلا حکومت امام علی (ع) چگونه بود و حالا حکومت ما چگونه است.
مورد بعدی که استاد توضیح دادند به هویت فرهنگی مربوط بود، به گفته ایشان در این بخش که طی سالهای اخیر نمونه‌هایی از آن را شاهد بوده‌ایم، مفاخر و شخصیتهای علمی، فرهنگی،هنری و شهدا زیرسوال برده می‌شوند حالا از طریق جوک‌ها یا شبهاتی که گاهی مشاهده می‌کنیم و یا حتی برخی از این شخصیتها به نام کشور خودشان مصادره می‌شوند، مثل ابوعلی سینا یا مولانا که شنیدیم گفته شده ایرانی نبوده‌اند.

 

مورد بعدی به آداب و رسوم مربوط است مثل نوروز، ورزش ها،‌ زبان، شب یلدا ‌یا تاریخ و جغرافیا، آثار باستانی، تاریخ مکتوب، جنگلها و یا نمادهایی مانند معماری، بادگیرها، برخی غذاها، هنر، موسیقی مثل موسیقی خراسان شمالی که مختص ایران است اما برخی کشورها در حال ثبت آنها به نام خودشان هستند.
استاد رائفی پور در ادامه بحث، ایجاد دوگانگی دینی ، ملی در جهت تحریک ملی گرایان را از روشهای دیگر دشمنان مطرح کردند به این معنا که گفته می‌شود شما ایرانی هستید یا مسلمان همچنین ایجاد اختلاف میان قومیتها که به تحریک تجزیه‌طلبها و طرح موضوع تجزیه‌طلبی می‌انجامد را از دیگر اقدامات ذکر و خاطرنشان کردند که درنهایت شکست غرور ملی با ترسیم زندگی خارج رفته‌ها و قیاس زندگی داخل ایران با کشورهای پیشرفته شکل خواهد گرفت؛ یعنی آنها میخواهند هیچ چیز برای ایرانی‌ها نماند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کردند که بعد از زدن هویت ملی و دینی، نوعی بی‌تفاوتی در افراد شکل خواهد گرفت یعنی در نتیجه آن، برخی افراد توطئه‌های دشمنان را تمسخر کرده و آن را جوک می‌دانند. مرحله بعد از بی‌تفاوتی در برابر ارزشها و ضدارزشها هم به گسست از هویت دینی و ایرانی بودن و هویت انقلاب و ولایی منجر خواهد شد.

به گفته ایشان بی هویتی هم خودباختگی و دلبستگی به دشمن می‌آورد و وابستگی به دشمن هم به تقلید از دشمنان و سرانجام به خیانت می‌انجامد یعنی افراد جزوی از دشمن می‌شوند و کار به جایی می‌رسد که مثلا در انتخابات داخلی، دشمنی مانند انگلیس بواسطه رسانه‌ای مانند بی بی سی به شما می‌گوید که به کدام لیست رای بدهی یا ندهی!

 

 

 

 

این کارشناس توضیح داد که دشمن بعد از هویت سوزی، در سه حوزه اعتقادی، اجتماعی و سیاسی هویت‌سازی می‌کند. یعنی در بحث اعتقادی، گرایش به عرفانهای نوظهور، مکتب‌های ضاله و داشتن دین حداقلی و اخلاق اومانیستی مطرح می‌شود، مثلا به شما میگوید فقط نماز بخوان اما با کسی کاری نداشته باش.
همچنین در حوزه اجتماعی بحث‌های سبک زندگی غیرایرانی و اسلامی ترویج می‌شود مثل پدیده همباشی که الان در شمال شهر بعضا دیده شده و زن و مرد بدون داشتن محرمیت با هم زندگی می‌کنند یا بحث ازدواج سفید و جشن طلاق! در موارد سیاسی هم ترویج اعتقاد به سکولاریزم، نافرمانی و قهر مدنی انجام می‌شود مثل ترغیب یا تشویق مردم برای شرکت یا عدم شرکت در مراسم‌های مختلف در جامعه.

ایشان درباره موضوع نخبگان هم مطالبی ارایه کردند که در این بخش، جامعه هدف شبکه‌سازی میان نخبگان جامه است، یعنی دشمنان میان سمن‌ها (سازمانهای مردم نهاد) یا موسسات آموزشی و خیریه‌ها فعالیتهایی انجام می‌دهند و به نوعی موازی‌سازی با نهادهای انقلابی صورت می‌گیرد. مثال آن هم اینکه افراد را ترغیب می‌کنند برای کمک مادی به مردم نیازمند به جای کمیته امداد امام خمینی به برخی خیریه‌ها کمک کنند.

همچنین مصادره و اشغال از درون نهادها و استحاله آنها، در کانون توجه قرار دادن سلبریتی ها، شکل گیری مانور و تمرین مشارکتهای مردمی با پوشش فعالیتهای انسانی که در واقع هدف اصلی چیز دیگری است و شکست انحصار رسانه‌ای مانند صدا و سیمای ملی از طریق ایجاد و استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا تلویزیونی اینترنتی و غیره از جمله اقدامات دیگری بود که از سوی استاد مطرح شد.

 

این کارشناس در ادامه به بحث توریزم با سیاست درهای باز پرداخت که در نهایت به ورود فرهنگ غیراسلامی و ایرانی به کشور می‌انجامد.
ایشان همچنین فعالیتهای سیاسی اصناف و اتحادیه‌ها و تاسیس شرکتهای کارآفرین و استارت‌آپ‌ها با اشاعه فعالیتهای اجتماعی که اخیرا در کشور زیاد دیده شده را بسیار مهم دانست زیرا ایده‌ها و نخبگان ما را مورد توجه قرار داده‌اند.

این استاد دانشگاه با جمع بندی موارد گفته شده افزودند: درنتیجه این چرخه‌ها و با تاثیر اقتصادی بر زندگی مردم ، سلطه رسانه‌ای بواسطه پول و رسانه آزاد، دیکتاتوری فرامدرن شکل خواهد گرفت و دشمنان هم دنبال این هستند که این اتفاق در ایران بیفتد.
به گفته ایشان در بخش دولت سازی، دشمنان برنامه‌هایی برای شوراها با تعیین شهردارها، برای مجلس با حزب محوری و برای دولت به شکل پارلمانی یا فردی و خبرگان از طریق تعیین رهبری و یا تشریفاتی کردن آن دارند.

به گفته این کارشناس این برنامه‌ریزی دشمنان است که امروز به ناکارآمد جلوه دادن اقداماتی که در جمهوری اسلامی انجام شده‌ می‌انجامد و از آنجا که انقلاب ما کاملا مردمی است، اگر موضوع ملت سازی که به آن اشاره شد، از سوی دشمنان شکل بگیرد، کار تمام خواهد بود!

 

استاد رائفی پور در پایان خطاب به جوانان تاکید کردند: باید حواسمان باشد کاری نکنیم هویت ملی و دینی‌مان تخریب شود؛ نکند که با ارسال و اشاعه برخی پیامک‌ها و یا در شبکه‌های اجتماعی که متاسفانه به فضای بی‌وسروتهی تبدیل شده و هر کسی هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد، خود ما به نوکر دشمن تبدیل شویم. ما اکنون در مرحله سوم یعنی تمدن‌سازی اسلامی هستیم و باید در بخش دولت‌سازی ساختارها را اصلاح کنیم.

 

 

منبع : موسسه مصاف ایرانیان

 

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!