دانلود سخنرانی استاد پناهیان «ویژگی‌های شخصیتی دین‌داران و دین‌گریزان»

دانلود سخنرانی استاد پناهیان «ویژگی‌های شخصیتی دین‌داران و دین‌گریزان»

دانلود سخـنرانی اسـتاد پـنـاهـیـان دهه اول محرم 95 با موضـوع « ویژگی‌های شخصیتی دین‌داران و دین‌گریزان »

 

دانلود سخـنرانی اسـتاد پـنـاهـیـان  با موضـوع « ویژگی‌های شخصیتی دین‌داران و دین‌گریزان » دهه اول محرم 95

 

سخنرانی استاد پناهیان در دهه اول محرم را در 8 جلسه صوتی کامل با حجم کم + به همراه قسمتی از متن سخنرانی جذاب و زیبا از جلسه 7 ، برای شما مخاطبان عزیز سایت انتظار ظهور فراهم کرده ایم، و توصیه میکنیم حتما این مجموعه سخنرانی را گوش کنید ...

 

 

 

 

اطلاعات فایل:

  • زمان: دهه اول ماه محرم ـ سال 95
  • مکان: تهران ـ دانشگاه هنر
  • تعداد: 8 جلسه
  • موضوع سخنرانی: ویژگی‌های شخصیتی دین‌داران و دین‌گریزان 
  • میانگین حجم صوت ها:  6 مگابایت
  • میانگین زمان:  50 دقیقه
  • منبع:  بیان معنوی

 

 

        جلسه 1   (95/07/12)

 

 

        جلسه 2   (95/07/13)

 

 

        جلسه 3   (95/07/14)

 

 

        جلسه 4   (95/07/17)

 

 

        جلسه 5   (95/07/18)

 

 

        جلسه 6   (95/07/19)

 

 

        جلسه 7   (95/07/20)

 

 

        جلسه 8   (95/07/21)

 

 

 

 

 

 

کلام استاد پناهیان

 

» بخشی از متنِ سخنرانی استاد پناهیان از جلسه 7 محرم :

 

 

» «حسادت معنوی» بدترین نوع حسادت است؛ این حسادت مالِ آدم‌خوب‌هاست!

 

 

  • همۀ افراد از سرِ صدق نیت و صفای باطن، دیندار نمی‌شوند؛ بعضی‌ها هستند که به امور دیگری طمع دارند. بعضی‌ها وقتی دین غلبه و حاکمیت پیدا می‌کند، به دین جذب می‌شوند؛ یعنی قدرت دین آنها را جذب می‌کند. کمااینکه وقتی امام(ره) انقلاب را شروع کرد، شور انقلاب و اقتدار اجتماعی امام(ره) بعضی‌ها را اطراف ایشان جمع کرد، در حالی‌که اینها ماهیتاً با اصول و مبانی و برخی روش‌های امام، همخوانی نداشتند لذا این افراد بعداً به‌مرور جدا شدند و فهمیدند که مال این عرصه نیستند.

 

  •  الان در زمانی هستیم که اسلام و مؤمنین-به‌ویژه مریدان اهل‌بیت(ع)- قدرت گرفته‌اند و معنویت بازار پیدا کرده، طبیعی است که برخی که واقعاً اهل این حرف‌ها نیستند، به عرصه بیایند. بعضی از اینها اصلاح نخواهند شد و قبل از ظهور در غربال‌ها قلع و قمع خواهند شد؛ و ما الان در چنین ایامی هستیم.

 

  •  کسی که شخصیت خوبی داشته باشد، حتماً سراغ دین می‌آید؛ دیر یا زود! اما هر کسی دیندار شود، دلیل بر این نیست که شخصیت درستی دارد. اگر کسی ویژگی‌های شخصیتی بدی داشته باشد و به دلیل غلطی وارد دین شده باشد، به بهانۀ اندکی از دین خارج خواهد شد. بعضی از اینها ترسو هستند، بعضی‌ها شخصیت «همرنگِ جماعت شدن» دارند، بعضی‌ها آدم‌های منفعت‌طلبی هستند، بعضی‌ها به‌شدت شخصیت غیرمستقل و تکیه‌کننده‌ای دارند. چنین افرادی در اطراف حسین(ع) هم کم نبودند اما حضرت مرحله به مرحله خالص‌سازی کردند تا به عاشورا رسیدند.

 

  •  برخی افراد شخصیت خوبی دارند اما-به‌دلیل سوء تفاهم- سراغ دین نمی‌آیند که باید سعی کنیم سوءتفاهم اینها رفع شود. اما بعضی‌ها خودشان دوست دارند دچار سوء تفاهم بشوند! دلایلی که اینها برای دین‌گریزی خود می‌آورند، دروغ است! مثلاً از استقلال رأی دم می‌زند ولی برای دشمنان حسین(ع) بردگیِ فکری می‌کند! یا می‌گوید: می‌خواهم آزادی خود را از دست ندهم، درحالی‌که بردۀ هوای نفسش و بلکه بردۀ هوای نفس سلطه‌طلبان عالم است! یا ادعای روشنفکری دارد، ولی می‌توان کوته‌فکری‌های او در پذیرش باطل را بهش اثبات کرد.

 

  •  اصلاً بعضی‌ها کارخانۀ تولید سوء تفاهم دارند، و بیماری‌های قلبی آنها مدام شبهه تولید می‌کند، تا کِی می‌خواهید او را متقاعد کنید؟! هرچقدر برای او رفع سوءتفاهم کنید، می‌گردد جای دیگری سوءتفاهم درست می‌کند! اصلاً وجودش تولیدکنندۀ شبهه و سوء تفاهم است!

 

  •  هر آدم بی‌دین و ایمانی در این دنیا-اگر بیماردل نباشد- وقتی می‌بیند شما این‌همه برای حسین(ع) عزاداری می‌کنید، هم به شما و هم به حسین(ع) احترام خواهد گذاشت اما بعضی‌ها به‌جای احترام، شما گریه‌کن‌های حسین(ع) را مسخره می‌کنند که چرا گریه می‌کنید؟! خُب این آدم مریضی است؛ آدم عاقلی نیست. اینها سؤال و شبهه نیست که ارزش پاسخ دادن داشته باشد. مگر هر کسی می‌تواند این‌طوری گریه کند؟ مگر کسی برای عزیزترین کسانش، هر سال این‌همه گریه می‌کند؟

 

  •  اگر کسی به شما عزاداران حسین(ع) نگاه کند ولی جذب حسین(ع) نشود و سؤال هم برایش ایجاد نشود که «این حسین کیست که بعد از 1400 سال، این‌همه مردم برایش گریه می‌کنند؟» او خودش بیماردل است.
  • (سخنرانی کامل در جلسه 7 موجود میباشد. همچنین پیشنهاد میکنیم تمام 8 جلسه را هم بشنوید)

 

 

 

 

 

همچنین دیگر سخنرانیِ استاد پناهیان در دهه اول محرم 95 را حتما ببینید

با موضوع: « آخرین مراحل انتظار »

 

 

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!