دانلود مراسم استغاثه برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج)-استاد رائفی پور + صوت و فیلم

دانلود مراسم استغاثه برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج)-استاد رائفی پور + صوت و فیلم

گزارش مراسم استغاثه برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) + صوت و فیلم

 

گزارش مراسم استغاثه برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) + صوت و فیلم ...

 

میدان امام حسین علیه السلام 28 اسفند 1394 - برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید..

 

 

 

دانلود صوت کامل مراسم:

 

مراسم استغاثه - 28 اسفند - میدان امام حسین(ع)

 

 

 

 

دانلود ویدیو های مراسم(جداگانه):

 

 

دانلود سخنرانی آیت الله صدیقی

 

 

دانلود مداحی حاج محمدرضا طاهری

 

 

دانلود سخنرانی استاد شجاعی

 

 

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور

 

 

دانلود تواشح گروه لیلة القدر

 

 

 

 

تصاویر مراسم در میدان امام حسین(ع) - تهران

 

 

  

 

 

 

 

 

گزارش جلسه

 

« استغـــــــــاثه »



از دیرباز هفته آخر اسفند ، شور و هیجان خاصی در میان مردم حاکم است . هرکس به نوعی میکوشد تا خود را برای سالی جدید آماده کند . صدها کار نکرده و ساعتها کسری وقت نداشه که این خود باعث ازدیاد هیجان ، اضطراب و سرعت بالا در بین مردم میشود . اما دراین میان عده ای هم بودن که هیجان و دغدغه ای از جنس دیگر داشتند . نه به خاطر نداشتن هیجان و برنامه ای برای  سال جدید ، بلکه شوری عجیب‌تر و اولویتی بالاتر از هرچیز و هرکس .
صبح جمعه 28 اسفند ماه ، زمانی که کمتر کسی در خیابان‌های شهر دیده میشود ، دسته دسته مردمی در حرکت بودند تا خود را به جایی برسانند . زن و مرد ، پیر و جوان ، فقیر و غنی در این هیجان همراه بودند قطره قطره جمع شدند تا دریای از اضطرار را فریاد بزنند . تا خلق کنند حماسه بزرگ و عجیب دیگری را . حماسه ای با عنوان استغاثه.


استغاثه در لغت به معنای نصرت خواهی و فریادرس طلبی در حال محنت و رنج است . دعایی با تمام وجود در سختی و اضطرار . اما این چه اضطراریست که دغدغه مشترک و واحد این مردم را شامل میشود و این گونه خیل عظیم جمعیت را به صورت خودجوش به میعاد گاه میکشاند . از چه چیز اضطرار دارند و چه کسی را طلب میکنند .
28 اسفند 1394 . ساعت 8:30 صبح . تهران . میدان امام حسین (ع) . مراسم دعا و نماز استغاثه به حضرت ولیعصر(عج)


مدتهاست که جای خالی این گونه برنامه‌ها در دلها احساس میشد . شاید بعد از اشاعه پررنگ احیای نیمه شعبان ، این برنامه بزرگترین و جدی‌ترین برون ریخت مهدوی مردم است که با فضل پروردگار منان و با دست یاری حضرت ولیعصر (عج) ، به شکلی با عظمت و با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد . در این روزهای آخر سال که همه مردم مشغول گردگیری و برق انداختن خانه هایشان هستند ، کمتر کسی به فکر غبارروبی و جلای قلب‌های زنگار گرفته از گناه است . اما کسی که این مهم را درک کرده باشد ، دست از برق دنیا می‌شوید و کوه را برای هدفش جابجا میکند . دیگر گرمی هوا و سردی زمین ، حتی اجازه جلب توجه را هم ندارند . تمام قلبها یکصدا معطوف یک نیازند و یک فقدان را فریاد میزنند :
این دلیــلنا
این صاحبنا
این امامــنا
این مراسم برای اولین بار بود که بدین شکل و با این عظمت و وسعت و با تائید مراجع و علمای عظام و مراکز ذیصلاح در تهران برگزار میشد و بزرگترین ایفاگر نقش آن ، حضور شما مردم خداجوی و حق طلب بود . حضوری که حیرت همگان را برانگیخت و نشان داد که وقتی صحبت از امامشان هست ، فاصله ای بین قول و عمل وجود ندارد . همه همدل بودند و این همدلی شکوهی عجیب در اداره و برگزاری مراسم ، رغم زد . شهرداری تهران هم با وجود دغدغه‌های سازمانی و برنامه‌های خود در روزهای پایان سال ، ما را به بهترین شکل یاری نمود .


برنامه‌ها از ساعت 9 صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن جمعیت دعای فرج را با صدایی از اعماق وجود که آرامش را به هر جان می‌نشاند و لرزه بر دل پلیدی می‌افکند فریاد زدند .
سپس در بخش اول برنامه ، سخنرانی استاد محمد شجاعی برگزار شد . گزیده ای از سخنان ایشان بدین شرح است : 
این حرکت برگرفته از دستور خود آقا امام زمان (عج) است که فرمودند : کْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم
امام زمان (عج) تنها کسی است که میتواند انسان را به فطرت و هدف خلقتش برسانند . خداوند معصوم را برای غیبت نیافریده و این بی توجهی ماست که از این نعمت دوریم . 


در نامه ای که هزار سال پیش خود آقا امام زمان (عج) به شیخ مفید فرمودند : دو صفتی که باعث رسیدن به این نعمت است :   1- وفاداری   2- همدلی   
امام صادق (ع) : بنی اسرائیل بعد از گذشت 230 سال از 400 سال عذابش و نکبتی که در آن گرفتار بودند ، 40 شبانه روز جمع شدند و همدلانه دعا و استغاثه کردند . خدای متعال هم به این همدلی پاسخ داد و 170 سال از عذاب آنها را بخشید و منجی را به فریادشان رساند . (حضرت موسی (ع) و هارون ). اگر شما شیعیان هم مثل بنی اسرائیل دعا کنید ، خداوند هم مدت غیبت را برشما میبخشد .
کمترین چیزی که آقا از ما خواسته دعا برای تعجیل است . اما مضطرانه دعا بخوانید .


و در خاتمه جمعیت 5 بار همصدا آیه (أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ) را با هم فریاد زدند .
در بخش بعدی برنامه گروه تواشیح لیله القدر با اجرای دو قطعه در مدح قطب عالم امکان برنامه خود را ارائه دادند . 
در قسمت سوم ، سخنرانی زیبای استاد رائفی پور صورت گرفت . ایشان سخنان خود را با دعایی معنادار اینگونه آغاز کردند که : ان شاالله سال آینده احتیاجی به برپایی این جلسه نباشد و خود آقا ، صاحب این مجلس اینجا باشند . سپس از مردم تشکر کردند که در این وقت از سال بدون توجه به چیزی خود را به این مکان رساندند و با شاره به روایتی از آقا امام زمان (عج) ادامه دادند : یکی از دلایل اصلی غیبت عدم اجتماع ماست . اجتماع در ظاهر و حالت فیزیکی یعنی اینکه مردم از جای جای این شهر با فرهنگها و سلیقه‌ها وتیپ‌های مختلف در این مکان دور هم جمع میشوند و با هم برای ظهور دعا و استغاثه میکنند . اما مهمتر از ظاهر، اجتماع قلوب است . حضرت آقا صاحب زمان (عج) میفرمایند : که اگر شیعیان ما مجتمع بودند و اتحاد داشتند بر آن عهدی که بر گردنشان بود بابت من .....


تاکید بر اتحاد قلوب شیعیان و اشاره به نتایج آن در شکلگیری تحولات دیروز و امروز عراق در مواجهه با داعش واینکه وقت آن رسیده که با دیدن نشانه‌ها یک دل شویم . اتفاقاتی که در دهه‌های اخیر در منطقه با دست غیب افتاده ، در هیچ معادلات منطقی امکانپذیر نبوده چه رسد به اتحاد ارتش 150 میلیونی شیعی با نگاهی مهدوی. 
نکته مهم اینکه فلسطین پرچم پنهان ظهور است و این تابلو را نباید گم کرد ، که این خود یکی از فاکتورهای تشخیص حق و باطل در آخرالزمان است .
شیعه باید تربیت ، آماده و متحد باشد ، چون فتنه‌های آخرالزمان ، فتنه‌های سنگینی ست .


در بخش بعدی برنامه مداح اهل بیت ، حاج محمدرضا طاهری با نوایی گرم شروع به نجوای دعای سلامتی امام زمان (عج) کرد و جمعیت هم با او همصدا شدند و در ادامه با روضه ای زیبا دل جمعیت عاشق را بیشتر متوجه فقدانی عظیم کرد و طعم این ندبه و استغاثه را پررنگتر نمود .
حضرت آیت الله صدیقی ، امام جمعه موقت تهران ، سخنران بعدی این مراسم بودند که سخنان خود را با توجه به حکمت انتخاب و حضور این جمع در این مکان برای استغاثه آغاز کردند . ایشان فرمودند : خداوند در قرآن به فلسفه بلاها و نکبتها اشاره کرده و راه نجات آن را هم از روی لطف و مهربانی روشن ساخته . تامین درجات بهشت و راه رسیدن به مراتب بالا ، سنت الهی امتحان است . همانند امتحانات سخت و متعدد حضرت ابراهیم (ع) . مثل سخت‌ترین امتحانات عالم برای زینب کبری (س) . امتحانات و سختی‌ها و بلایا انسان را آبدیده و پرداخت میکنند .


اما نسخه پروردگار عالم برای رفع بلا : اول - استغفار دسته جمعی . آیت ا... بهجت : درد ما گناهان ما است و درمان آن استقفار . دوم : حسنات . حسنات گناهان را میشوید . سوم : اشک . اشک بریزید و تزرع کنید . چهارم : توجه به نماز . نماز کلیدیست برای درهای بسته ، علی الخصوص نماز جعفر تیار و نماز استغاثه امام زمان (ع) . 
درخاتمه هم مجددا دعای سلامتی امام زمان (ع) خوانده شد و نماز استغاثه حضرت با شکوه فراوان ، همراه با تزرع و دلتنگی خاصی به امامت حضرت آیت الله صدیقی برپا شد و به راستی که نمازگزاران چه خوب معنا کردند واژه ندبه و استغاثه را در هنگام نماز .
بعد از مراسم نماز هم حاج محمدرضا طاهری دعای پرفضیلت بعد از نماز استغاثه را خواند . دعایی که حسن ختام این مراسم بود و کسی دوست نداشت ‍پایانی داشته باشد . 
بی تردید پایان مراسم امروز ، آغاز حرکتی ست بزرگ . حرکتی که نمود هرچه بیشتر گره خوردن دغدغه مهدویت در لحظه لحظه زندگی مردم است . مسیری که راه ظهور بی شک از آن میگذرد و همواره به ما یادآوری میکند که :
"استغـــــــــاثه" رمز نزدیکی ظــــــــهور

 

منبع: مصاف

 

 

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!