نشانه‎های پایان دنیا (4)(قسمت آخر)

نشانه‎های پایان دنیا (4)(قسمت آخر)

نشانه‎های پایان دنیا (4)(قسمت آخر)

 

نشانه‎های پایان دنیا (4) - قسمت آخر

 

 آرماگدونی‎ها مسیح را ژنرالی می‎دانند که با ارتشی می‎آید تا مومنان را با کلاهک هسته‎ای به قتل برساند! ...

 

 

 

در شماره‎های گذشته از مجموعه مقالات «نشانه‎های پایان دنیا» به بررسی فعالیت‎های سیاستمداران غربی، پیرامون استراتژی‎های آخرالزمانی مورد نظر غرب و صهیونیست بین‎الملل پرداختیم.
همچنین به طور خاص، به سیاست‎هایی که با محوریت سرزمین قدس و قوم یهود، شکل گرفته است، اشاره نمودیم و در نهایت دیدگاه تئوریسین‎های غربی پیرامون نبرد نهایی موسوم به «آرماگدون» بررسی کردیم.
در این شماره به عنوان آخرین مقاله از مجموعه مقالات «نشانه‎های پایان دنیا» ضمن نتیجه‎گیری نهایی، به بررسی برخی انتقادهایی که از درون مسیحیت به دیدگاه‎های انحرافی مبتنی بر مسیحیت صهیونیسم پیرامون نبردهای آخرالزمان وارد شده‎است می‎پردازیم.



«آقای بلاکسون» در آخرین کتاب خود  به نام army of jesus”" که در آن به  جمع‎آوری پیشگویی‎های محقق شده کتاب مقدس پرداخته‎است، عنوان می‎کند «2500 پیشگویی در مورد آخرالزمان نقل شده که تا به امروز 86 درصد آن محقق شده و فقط 14 درصد آن باقی مانده تا رویای ظهور مسیح.»
فعالیت‎های گسترده رسانه‎ای غرب که پیش از این بیان گردید، نشان می‎دهد  مطابق با آخرین آمارهای بدست‎آمده از نظر سنجی‎ها، مردم آمریکا روز به روز خود را آماده جنگی بسیار سهمگین می‎کنند و چیزی که تمام سیاستمداران و مذهبیون بر آن اشتراک نظر دارند موضوع جنگ و خونریزی و مرگ و میر بسیار گسترده‎ای می‎باشد که در نتیجه تبلیغات رسانه‎ای تمام اقشار مردم ایالات متحده از روشنفکران تا مردم عادی، همگی منتظر وقوع آن می‎باشند.

 


دکتر «جیروم شاهین» که مشاور مطبوعاتی مجلس کلیسای خاورمیانه مسیحی است در مهرماه سال 82 در شبکه المنار در میزگردی شرکت کرده است، درآنجا عنوان می‎کند : 
«لازم است بگویم که شاهد یک چالش در قرائت‎های انجیل هستیم و چالش مزبور در اصل یک بینش یهودی دارد که از عهد عتیق یا تورات نشأت می‎گیرد. داستان از این قرار است که مواجه با دو عهد عتیق (تورات) و عهد جدید (انجیل) هستیم. عهد جدید که انجیل باشد عهده‎دار تعریف و تفسیر روشن از عهد عتیق است؛ یعنی بر دوش(برعهده) انجیل است که بیاید پرده از روی عهد عتیق بردارد و نه عکس آن.»


در توضیح مطلب فوق باید گفت براساس سلسله نبوت، عهد عتیق زمانی قابل درک است که با آیات انجیل مطابق باشد و قرائت انجیلی از آن مستفاد گردد نه این که به تعبیری مقدم، به موخر تبدیل شود یعنی با عهد عتیق، عهد جدید را تفسیر کرد!!!

 


این قرائت انجیلی غیر معقول، توطئه‎ای است که درجهت تحریف انجیل و گمراه نمودن مسیحیان می‏باشد و این همان مسیحیت توراتی است که از مسیحیان صهیونیسم حمایت می‎کند.
نکته بسیار مهم این است که این اعلام متعدد جنگ‎های آخرالزمانی، در اصل قبل از هر چیز اعلام جنگ علیه خود مسیحیت است؛ این در حالی‎است که تبلیغات گسترده رسانه‎ای باعث شده‎است که تمایل مسیحیان به سوی صهیونیسم و برداشت‎های توراتی و انحرافی، بیشتر شود و آن‎ها جهان را بر طبق دیدگاه تحریف شده تورات بازبینی کنند.
این همان دیدگاهی است که بر دو محور شر و خیر استوار است که در آن قوم یهودی‎ افراد خوب  و سرآمد همه اقوام می‎باشند.

 

 


«استیون اولبری» نویسنده «مناقشه نهایی و بزرگ» می‎گوید:

«مسئله حقیقی این است که تفسیر پیشگویی‎های فرجام جهان به گونه‎ای صورت می‎گیرد که ما انتظار داریم، وقوع جنگ هسته‎ای ، تحقق شرورانه سرنوشت و خواست الهی..
در مواعظی که «جری فال ول» و «تام های» و «جان هگی» و سایر کشیشان ارائه دادند و من به آن‎ها گوش دادم هیچ‎گاه نامی از عشق به مسیح که سراسر هستی را در بر می‎گیرد یا نامی از موعظه کوه شنیده‎ نمی‎شود. شنیدم «فال ول» فریاد می‎زد مسیح احمق ساده لوح نیست. او و سایر لاهوتی‎های آرماگدون، مسیح را به شکل ژنرال پنج ستاره‎ای تصور می‎کنند که سوار بر اسب است، و ارتش‎های جهان را رهبری می‎کند که مسلح به کلاهک هسته‎ای هستند تا میلیاردها مومن را به قتل برسانند.»


«جان گروسان» درکتاب «ولادت مسیح»، می گوید: «تعالیم اصلی مسیح مقابله با خشونت بوده است»
وی می افزاید: «مسیح ایمان واقعی به مساوات اجتماعی را یاد داد» و در یکی از فصول کتاب‎های خویش هرگونه دیدگاهی که خواهان خدایی خشمگین و نیز انتقام جوست را رد می‎کند.
در نهایت باید گفت کمی درنگ لازم است؛


«زنهار کسی شما را گمراه نکند. از آن‎رو که بسا به نام من آمده خواهند گفت که من مسیح هستم و بسیاری را گمراه خواهند کرد.

و جنگ‎ها و اخبار جنگ‎ها را خواهید شنید. زنهار مضطرب مشوید، زیرا که وقوع این همه لازم است لیکن انتها هنوز نیست، زیرا قومی با قومی و مملکتی با مملکتی تفاوت خواهند نمود و قحطی‎ها و وباها و زلزله‎ها در جای‎ها پدید آید ... و فوراً پس از مصیبت، آن ایام، آفتاب تاریک گردد و ماه نور خود را ندهد و ستارگان از آسمان فرو ریزند، و قوت‎های افلاک متزلزل گردد. آن‎گاه علامت پسر انسان در آسمان پدید گردد، و در آن وقت جمیع طوایف زمین سینه‎زنی کنند و پسر انسان را ببینند که بر ابرهای آسمان با قوت و جلال عظیم آید....»(1)

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

 منبع:

1- کتاب مقدس، انجیل متی، ص 41، باب24

2- منبع : مصاف

 

 

دیگر قسمت های این مقاله :

 

قسمت اول : 

 

قسمت دوم : 

 

قسمت سوم :

 

 

 

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!