نشانه‌های پایان دنیا (3)

نشانه‌های پایان دنیا (3)

نشانه‌های پایان دنیا 3

 

نشانه‌های پایان دنیا (3)

 

وقتی مَلخ‌های مکاشفات یوحَنا به هلی کوپترهای اسرائیلی تعبیر می‌شوند...!

 

 

 

در شماره گذشته از مجموعه مقالات نشانه‎های پایان دنیا، به چگونگی فعالیت سیاسمتداران غربی مخصوصا رؤسای جمهوری ایالات متحده آمریکا پیرامون سناریونویسی آخرالزمان مورد نظر صهیونیسم بین الملل اشاره کردیم. همچنین به گوشه‎ای از اقدامات امپراتوری رسانه‎ای غرب برای همراه‎ساختن افکار عمومی جهان با تفکرات آخرالزمانی مسیحیت تحریف شده پرداختیم. در این شماره در نظر داریم به صورت خاص، به بحث نبرد نهایی جهان یعنی همان آرماگدون بپردازیم.

 

در اکتبر 1985بررسی از سوی «موسسه تلسن» به منتشر شد که نشان می‎داد 61 میلیون آمریکایی در انتظار واقعه آرماگدون نشسته‎اند.
در سال 1984، 39 درصد مردم آمریکا معتقد بودند که زمین با آتش از بین خواهد رفت و درست بعد از 13 سال در سال 1998 هفته نامه تایمز عنوان کرد بیش از 51 درصد مردم امریکا معتقدند حادثه‎ای بشری، تمدن بشری را در قرن اخیر از بین خواهد برد.


خانم «گریس هالسل» (Grace Halsell) در کتاب پیشگویی‎ها و سیاست ضمن انتقال تجربیات کاری خود در کاخ سفید می‎گوید «هربار که اعضای شورای امنیت ملی جهت تصمیم‎گیری راجع به خاومیانه دور هم جمع می‎شوند نماینده کلیسای انجیلی جهت تطبیق تصمیمات با اعتقادات بر پیشگویی‎های تورات و تفاسیر جدیدی که این کلیسا وضع کرده است دعوت می شود.»
«هال لیندسی» در «کتاب فرجام کره بزرگ زمین»، زمینه های وقوع آرماگدون را این گونه ترسیم می‎کند:


1. تشکیل اسرائیل بزرگ
2. بازگشت قوم یهود از نقاط پراکنده به سرزمین موعود
3. بازسازی هیکل سلیمان
4. هجوم تعداد زیادی از کفار به اسرائیل
5. ظهور دیکتاتوری سخت تر از هیتلر و استالین
6. پذیرش سیطره این دیکتاتور
7. گرایش 144 هزار یهودی به مسیحیت انگلیسی
8. وقوع جنگ هسته ای در آرماگدون
9. نجات یافتن کسانی که به میلاد دوباره مسیح معتقدند
10. وقوع همه موارد به چشم بر هم زدنی
11. فرود مسیح بعد از هفت روز به زمین در حالی که ایمان آورندگان به او اطرافش جمع شده اند.
12. حکومت مسیح بر جهان به مدت هزار سال، با صلح و عدالت تا برپایی قیامت

 


در مجله نیویورک تایمز در ماه مارس 1981 به نقل از کشیش «جری فال ول» نوشت که «ریگان» به او گفته بود:
«جری من ایمان درام که ما با سرعتی زیاد به سوی آرماگدون می رویم؛ نظر شما در مورد این تطبیق چیست؟»
این نشان می‎دهد رؤسای جمهور آمریکا، در اتخاذ سیاست‎های داخلی و بین‎المللی خود، همواره گوشه چشمی به نبرد نهایی آرماگدون داشته‎اند و حتی آن را به دغدغه اصلی خود، بدل کرده بودند.
کشیش هال لیندسی، راجع به رؤیاهای وارده در سفر یوحنا می‎گوید که یوحنا در رؤیا ملخی دید که دمی شبیه عقربها داشت و تعبیرش آن است که: « آنها هلی کوپترهای کبرایی هستند که از عقب شان گاز اعصاب منتشر می کنند.»!! و این همان بالگردهایی است که ارتش اسرائیل آن‎ها را در بمباران شهرها و اردوگاههای کرانه ی باختری، به خصوص اردوگاه جنین به کار گرفت.


لیندسی در کتاب معروف خود به نام فرجام کره بزرگ زمین می گوید:
«پس از آنکه قوم یهود، یک ملت گردید، شمارش معکوس برای آغاز علایمی که در پیشگوییهای مذهبی آمده است (تشکیل اسرائیل به طور مستقل یا به عنوان یک نشانه، سپس اشغال قدس و از نشانه‎های مورد انتظار، ساخت هیکل سلیمان) آغاز می‎شود. بر مبنای این پیشگویی‎ها، تمام جهان، پیرامون خاورمیانه، به ویژه حول اسرائیل، تمرکز خواهد یافت. تمام ملل از آنچه در آنجا اتفاق می افتد، مضطرب خواهند شد. اکنون ما به مقدار توان خود می‎توانیم ببینیم که این مسئله چگونه شکل می‎گیرد و جایگاه صحیح خود را کاملاً در پیشگویی‎ها باز می‎یابد. آن چنان که حوادث و پیشامدها، جای خود را در روزنامه ها می‎گیرد.


کتاب های بسیار مشهوری نیز در مورد آرماگدون به رشته تحریر در آمد از جمله کتاب روایات نوشته «جان گریشام»( John Ray Grisham) که بیش از هر کتاب دیگری به فروش رسید.
کتاب «ستاره بزرگ در حال اوفول زمین» 25 میلیون نسخه از آن به فروش رفت در پایان دهه های نود «تام های» 4 کتاب به رشته تحریر در آورد موضوع نشو و نمای مذهبی مسیحیان دوباره زاده شده و 3 هزار نسخه فروخته که در روزنامه «ناشران هفتگی» نوشته شد که این کتاب در میان لائیک ها هم جا باز کرده است. (1)

 

 

1- کتاب ید الله/ نوشته هالسل/ صفحه 24

 منبع: مصاف

 

دیگر قسمت های این مقاله :

 

قسمت اول : 

 

قسمت دوم : 

 

قسمت چهارم :

 

 

 

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!