سخنرانی استاد پناهیان در تجمع مردمی میدان امام حسین(ع) در اعتراض به اعدام آیت الله نمر

سخنرانی استاد پناهیان در تجمع مردمی میدان امام حسین(ع) در اعتراض به اعدام آیت الله نمر

سخنرانی استاد پناهیان در تجمع مردمی میدان امام حسین(ع) در اعتراض به اعدام آیت الله نمر

 

سخنرانی استاد پناهیان در تجمع مردمی میدان امام حسین(ع) در اعتراض به اعدام آیت الله نمر ...

حاج آقا پناهیان: چه مصلحتی هست که دولتمردان ما این‌قدر با آل‌سعود مماشات می‌کنند؟!

هرچه کوتاه آمدیم، جنایاتشان بیشتر شد! ...

عزت ما لکه‌دار شده، پس این عزت چه وقت تأمین خواهد شد؟!

دوست داریم دولت ما عزتمند و روسفید باشد

دولتمردان باید از این‌همه نوع‌دوستی و غیرت مردم تشکر کنند

چرا دموکراسی‌خواهان حاضر نیستند در سخنان‌شان آل‌سعود را محکوم کنند؟

آزادی‌خواهی غربزده‌ها، دروغ و نفاقی بیش نیست

غربزده‌ها، پشتیبانان اصلی رژیم آل‌سعودند

 

 

  • زمان: 94/10/14
  • مکان: میدان امام حسین(ع)
  • پی دی اف: A5 | A4

 

دانلود صوت سخنرانی:

 

 

 

 

حجت‌الاسلام پناهیان در تجمع بزرگ مردم تهران در محکومیت اعدام شهید آیت‌الله نمر که در میدان امام حسین(ع) برگزار شده بود، سخنرانی کرد. در ادامه مشروح این سخنرانی را می‌خوانید:

خون این مظلوم پایه‌های سُست حکومت دیکتاتوری آل‌سعود را متزلزل‌تر خواهد کرد/ انشاءالله حج سال آینده را بدون آل سعود برگزار کنیم

اگر در این چند روز گذشته، به عموم پیام‌هایی که از باب همدردی با مظلومین منطقه و از باب محکومیت این جنایت آل‌سعود صادر شده، دقت کنید، می‌بینید که همۀ آنها در یک موضوع مشترک بودند و آن این است که «خون این مظلوم پایه‌های سُست حکومت دیکتاتوری آل‌سعود را متزلزل‌تر خواهد کرد» و ان‌شاءالله به زودی موجب نابودی این حکومت دیکتاتور خواهد شد. این قطع و یقینی است که ما داریم.

امیدواریم به حق مظلومیت تمام شهدای منطقه و همچنین به حق مظلومیت این شهید شجاع و این عالِم نستوه(شهید آیت‌الله نمر) حج سال آینده را بدون آل‌سعود ملعون، در مکه و مدینه برگزار کنیم. ان‌شاءالله که مردم یمن با نابودی حکومت آل‌سعود نجات پیدا کنند؛ حکومتی که در اثر چنین جنایت‌هایی، روی تمام دیکتاتورهای عالَم را سفید کرده است.

این اوج انسانیت و معنویت مردم ماست که وقتی رفتار ظالمانه‌ای می‌بینند، به آن حساس می‌شوند/ دولتمردان ما باید از این همه نوع‌دوستی و غیرت مردم تشکر کنند

اما دربارۀ این حمیّت و غیرت و این احساس خوب شما مردم که برای یک مظلومی در یک کشور دیگر، در این چند روز در ایران اسلامی، این‌طور از خودتان حساسیت نشان داده‌اید، واقعاً باید به شما مردم ایران تبریک گفت. این اوج انسانیت و معنویت در میان مردم است که وقتی رفتار ظالمانه‌ای را در جایی می‌بینند، نسبت به آن حساس می‌شوند. باید از این مردم تشکر کرد. دولتمردان ما باید از شما مردم تشکر کنند که این‌قدر نوع‌دوست هستید و این قدر غیرتمند و عزتمند هستید.

تقاضای صمیمانۀ مردم از دولتمردان: در کنار حکمت و مصلحت، اصل «عزت» را هم در نظر بگیرید!

مردم ما سرِ ماجرای تعرّض مأمورین منحوس آل‌سعود نسبت به برخی از خردسالان عمره‌گزار، صبر کردند. مردم ما سرِ تعرّض - و بلکه جنایتی - که در کشتار حاجیان در منا صورت گرفت؛ صبر کردند و همۀ این را به پای حکمت‌ها و مصلحت‌هایی گذاشتند که علی‌القاعده در امر ارتباطات بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران هست. ولی من احساس می‌کنم که مردم سرِ این موضوع، دیگر صبرشان لبریز شده است. واقعاً این تقاضای صمیمانۀ مردم ما از دولتمردان است که اصل عزت را در کنار حکمت‌ها و مصلحت‌های پیدا و پنهان، حکمت‌ها و مصلحت‌های واقعی و خیالی، در نظر بگیرند و جواب دندان‌شکنی به آل سعود بدهند.

دوست داریم دولت ما عزتمند، قدرتمند و روسفید باشد/ وقتی با رژیم رو به زوال آل‌سعود این‌قدر مماشات می‌شود؛ مردم احساس می‌کنند عزتشان لکه‌دار شده

من نمی‌خواهم از دولت انتقاد کنم. نمی‌خواهم وزارت امور خارجه و شیوۀ عملکرد آن را در منطقه، مورد نقد قرار دهم. ما دوست داریم-هر انتقادی هم نسبت به دولت داریم- دولت ما در مقابل دیگران، در مقابل خارجی‌ها، در مقابل دشمنان ما عزتمند، قدرتمند و روسفید باشد. ما دوست داریم دولت‌مان در تارک تاریخ، چهره‌ای درخشان از خودش به جای بگذارد که بیش از گذشتگان بتواند عزت این مردم را بالا ببرد.

انسان‌های جامعۀ ما انسان‌های شریف و عزتمندی هستند. وزارت خارجه تمام برنامه‌هایش باید بر سه اصل استوار باشد؛ «مصلحت، حکمت و عزت» مردم ما احساس می‌کنند عزتشان لکه‌دار شده است. وقتی با یک رژیم منحوسی مثل آل‌سعود که در آستانۀ فروپاشی است، این‌قدر مماشات می‌شود.

مردم انتظار برخورد قاطعانه‌تری با آل‌سعود دارند/ چه مصلحت‌ و حکمتی هست که دولتمردان ما این‌قدر با آل‌سعود مماشات می‌کنند؟! / عزت ملت لکه‌دار شده، پس این عزت چه وقت تأمین خواهد شد؟!

نمی‌دانم چه مصلحت‌ها و چه حکمت‌هایی هست که دولتمردان ما این مقدار با رژیم منحوس آل‌سعود مماشات می‌کنند؟ نه این دولت؛ دولت قبلی هم اهل مماشات با آل‌سعود بود. مردم ما به دولتمردان‌شان اعتماد دارند و می‌گویند: حتماً حکمت و مصلحتی هست. اما مردم باید عزت را لمس کنند. پس این عزت چه وقت تأمین خواهد شد؟! عزت ما لکه‌دار شده است؛ وقتی او جنایت می‌کند و ما آن‌قدر ضعیف برخورد می‌کنیم که جنایتکار، ارتباطش را با ما قطع می‌کند! صریحاً عرض می‌کنم: مردم ما انتظار برخورد قاطعانه‌تری با حاکمیت منحوس آل‌سعود دارند.

حادثۀ سفارتخانه و کنسولگری عربستان، بسیار غلط بود/ یا دست‌هایی در کار بوده و یا نادانی شدید/ دولتمردان باید زمینۀ فرو آمدن این خشم را در میان مردم فراهم کنند

حادثه‌ای که دربارۀ سفارتخانه و کنسولگری عربستان پدید آمد، حادثۀ بسیار غلطی بود. اصلاً تردید جدّی وجود دارد که آیا دست‌هایی عامداً این کار را انجام داده‌اند که فتنه‌ای جهانی برای کشور ما ایجاد کنند؟ یا اینکه خروشِ بی‌ترتیب و حق‌پرستی غیرصبورانه بعضی‌ها بود که منجر به این اشتباه شد؟ و الا هیچ عنصر انقلابی، ایرانی و عزتمند و غیرتمندی این قدر نادان نمی‌شود که برای یک اعتراض به سمت یک سفارتخانه با کُکتل حرکت کند و برود!

حتماً یا دست‌هایی در کار بوده و یا نادانیِ شدید، بوده است. ولی دولتمردان باید زمینۀ فرو آمدن چنین خشمی را در میان مردم فراهم کنند. مردم ما و کشور ما بیشترین کشته را در منا داده است. مردم ما دچار نسیان و فراموشی نمی‌شوند. مردم ما جنایت‌های رژیم منحوس و دیکتاتور آل‌سعود را در منطقه می‌دانند و می‌بینند. انتظار ندارند که ما در مقابل چنین دولت منحوسی کم بیاوریم.

چرا دموکراسی‌خواهان حاضر نیستند در روزنامه‌ها و سخنان‌شان آل‌سعود را محکوم کنند؟

یکی از چیزهایی که خیلی موجب تاسف است، این است: کسانی که خیلی دموکراسی‌خواه و اهل حقوق بشر و انواع و اقسام آزادی‌های مدنی هستند، چرا وقتی در مقابل آل‌سعود دیکتاتور منحوس قرار می‌گیرند، لال می‌شوند؟ چرا در روزنامه‌ها و صحبت‌هایشان به هیچ وجه حاضر نیستند حکومت منحوس دیکتاتوری آل‌سعود را محکوم کنند؟

آزادی‌خواهی و حقوق بشرخواهی غربزده‌ها، دروغ و نفاقی بیش نیست/ غربزده‌های جهان اسلام، پشتیبانان اصلی رژیم آل‌سعود هستند

آزادی‌خواهی غرب‌زده‌ها، حقوق بشرخواهی غرب‌زده‌ها، دروغ و نفاقی بیش نیست. اینها پشتیبانان اصلی رژیم دیکتاتور آل‌سعود هستند. خدایا! به خون این مظلومان، غرب‌زده‌های بی‌حیثیت در جهان اسلام را، غرب‌زده‌های بی‌شرافت در جهان اسلام که پشتیبانی‌کنندۀ دیکتاتوری و پشتیبانی‌کننده تروریستها هستند، همراه حکومت دیکتاتوری آل‌سعود نابود و رسوا بگردان!

جهان تا کِی باید دورویی و نفاقی که در این جهان حاکمیت دارد را تحمل کند؟ من می‌ترسم ملت‌های مغرب زمین، انسانهای آزادی‌خواه در دنیا، ملت‌های مسلمان، یک‌وقت این را ضعف دولت ما تلقی کنند. مستضعفان جهان، ایران را پناهگاه خودشان می‌دانند، ایران را موجب قوت قلب خودشان می‌دانند.

مسلمانان منطقه بلکه مردم جهان هم انتظار برخورد مقتدرانه دارند/در این مدت هرچه کوتاه آمدیم جنایاتشان را بیشتر کردند

نه فقط مردم ما انتظار برخورد عزتمندانه‌تر دارند؛ بلکه مسلمانان منطقه، بلکه مردم جهان، انتظار برخورد مقتدرانه دارند. دولت ما نباید اجازه بدهد کسی در عالم تصور کند دولت ما ساده‌اندیش و سهل‌اندیش است. نباید کسی دربارۀ دولت ما، دولت ایران مقتدر، این‌طور تصور کند که دولت ما ساده‌انگار است. مگر می‌شود آل‌سعود را به راه آورد؟! مگر می‌شود این دژخیمان سفاک را با برخورد مهربانانه به راه آورد؟! دیدید که در این مدت هر چه کوتاه آمدیم، جنایاتشان را بیشتر کردند.

دولتمردان ما نه تنها باید پاسخ عزت‌طلبی مردم ما را بدهند، بلکه باید پاسخ مردم جهان و مسلمانان مظلوم منطقه را بدهند. هیچ‌یک نباید دربارۀ دولت ما احساس ضعف و سطحی‌نگری بکنند. دولت ما باید در مقابل مظلومان منطقه آن‌چنان دلسوزانه و با رأفت برخورد کند که همه احساس دلگرمی بکنند.

شرمنده شدم وقتی برخی مظلومین منطقه گفتند: دولت شما به کشته‌های فرانسه حساسیت بیشتری نشان داد تا کشته‌های لبنان و یمن

واقعاً من به عنوان ایرانی شرمنده شدم، وقتی در میان مظلومین منطقه می‌دیدم که بعضی‌ها با ما تماس می‌گرفتند که «دولت شما در ارتباط با کشته‌شده‌های فرانسه حساسیت بیشتری نشان داد تا کشته‌شده‌های لبنان و عراق و سوریه و یمن و حتی کشته‌شده‌های منا» نباید دولت ما چنین حسی را در مردم ایجاد کند. عزت آن است که در قلب مردم احساس شود.

دولت‌های غربی که تمام وجودشان از خباثت و جنایت پُر است، به‌صورت دروغین برای خودشان عزت‌آفرینی می‌کنند، به‌صورت کاذب برای خودشان یک هیمنه‌ای درست می‌کنند. ولی ما که صادقانه این ابهت را داریم، ما که واقعاً این قدرت را داریم و در پرتو قدرت ماست که بسیاری از ملت‌ها حیات گرفته‌اند و می‌توانند از حق خودشان دفاع کنند، چرا نباید این قدرت و عزت را به نمایش بگذاریم؟ و مردم جهان را به اینکه راه نجاتی برای این تنگنا هست امیدوار کنیم؟

خدایا! دولتمردان ما را نمایندگان شایستۀ عزتمندی این مردم قرار بده. می‌بینید که من دارم دعا می‌کنم، و نمی‌خواهم از مردم شعار و حرفی علیه دولتمردان بیرون بکشم. می‌شود طوری حرف زد که مردم داد و بیدادشان را از سرِ انتقاد فریاد بزنند، اما وقتی که آدم با یک دشمن خارجی مواجه است، باید چگونه برخورد بکند؟

انتظار مردم ما و انتظار مؤمنین منطقه نسب به «عزت»، باید برآوره شود/ إن‌شاءالله دولتمردان ما این عزت را ایجاد خواهند کرد

این انتظارات مردم ما، انتظارات مؤمنین منطقه، انتظارات تمام خانواده‌هایی که عزیزان‌شان-با انفجار تروریستهای مورد حمایت آل‌سعود منحوس- قطعه قطعه شده‌اند، باید برآورده شود و ما آن مملکتی هستیم که باید این عزت را ایجاد کنیم و إن‌شاءالله دولتمردان ما این عزت را ایجاد خواهند کرد.

خدایا! به حق مظلومیت این شیخ شجاع شهید، مکر ظالمان را به خودشان برگردان! مکه و مدینه را از ستم آل‌سعود یهودمسلک، خلاصی عنایت بفرما! خدایا مردم یمن از ستم این ظالمان سفّاک، خلاصی عنایت بفرما! هرآن بر عزت رهبر عزیز انقلابمان، پشت و پناه مستضعفان جهان، بیفزای! خدایا کسانی که مکّارانه دنبال بی‌عزت کردن اسلام و مسلمین و مؤمنین هستند، کسانی که مکّارانه دنبال از بین بردن ایران مقتدر هستند، در همین روزهای آتی رسوا و نابود بگردان! و صل الله علی محمد و آله الاطهار

بیان معنوی

 

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!