کلیپ استاد پناهیان « دین عسل ما »

کلیپ استاد پناهیان « دین عسل ما »

کلیپ استاد پناهیان « دین عسل ما »

 

امام باقر(ع): هر مؤمنی که سه روز با مؤمن دیگری قهر کند، من از هر دوی آنها بیزار هستم.

پرسیدند: خُب آن فرد ظالم که قهر کرده، تکلیفش معلوم است، ولی آن دیگری که مظلوم است و گناهی ندارد، چه؟ چرا از او هم بیزار هستید؟! او که تقصیری ندارد! حضرت فرمود ...

 

 

 

متن کلیپ:

 

امام باقر(ع) می‌فرماید: هر مؤمنی که سه روز با یک مؤمن دیگری قهر کند، من از هر دوی آنها بیزار هستم.

گفتند:یابن رسول الله! «هَذَا حَالُ الظَّالِمِ فَمَا بَالُ الْمَظْلُومِ» حالا آن فرد ظالم که قهر کرده است، شما از او بیزار هستید، ولی آن دیگری که مظلوم است و گناهی ندارد، چه؟ چرا از او هم بیزار هستید؟! آن یکی اخلاقش خوب نیست و با این قهر کرده یا به او ظلم کرده است، ولی این که دیگر تقصیری ندارد! چرا شما از هر دوی آنها بیزار هستید؟

حضرت فرمود: «مَا بَالُ الْمَظْلُومِ لَا یَصِیرُ إِلَى الظَّالِمِ فَیَقُولُ أَنَا الظَّالِمُ حَتَّى یَصْطَلِحَا؟» چرا آن فرد مظلوم پیش ظالم نمی‌رود که بگوید:

«آقا، من گنهکار هستم و اشتباه با من است، شما بیا و مرا ببخش!» چرا نمی‌رود این را بگوید؟ چرا مظلوم نمی‌رود این را به ظالم بگوید؟

(أَنَّهُ قَالَ مَا مِنْ مُؤْمِنَیْنِ اهْتَجَرَا فَوْقَ ثَلَاثٍ إِلَّا وَ بَرِئْتُ مِنْهُمَا فِی الثَّالِثَةِ فَقِیلَ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ هَذَا حَالُ الظَّالِمِ فَمَا بَالُ الْمَظْلُومِ فَقَالَ ع مَا بَالُ الْمَظْلُومِ لَا یَصِیرُ إِلَى الظَّالِمِ فَیَقُولُ أَنَا الظَّالِمُ حَتَّى یَصْطَلِحَا؛ خصال/1/183)

این دین ما است، این دین خوشگل ما است، این دین ناز ما است و ما می‌‌خواهیم این دین را جهانی کنیم، این دین عسل ما است.

 

 

دانلود کلیپ:

 

کیفیت کم (1.5 MB):  

 

کیفیت متوسط (6.4 MB):  

 

مدت: 1:22 دقیقه

 

دانلود صوت کلیپ: 

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!