ثوابی برای مشتاقان جامانده از کربلا

ثوابی برای مشتاقان جامانده از کربلا

حاج اقا فرحزاد

 

سخنرانی حاج آقا فرحزاد - ثوابی برای مشتاقان جامانده از کربلا ...

 

 

 

به گزارش فرهنگ نیوز، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در جمع عزاداران امام حسین (ع) در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: صلوات، همنوایی با خدا محسوب می‌شود؛ تا جایی که خداوند به حضرت موسی (ع) می‌فرماید ،برای اینکه به ما نزدیک‌تر شوی بر حبیب ما حضرت محمد (ص) صلوات بفرست.

وی افزود: یاد خداوند بین بنده و پروردگار محبت ایجاد می‌کند و اگر او را یاد کنیم به حلقه معرفت الهی دست خواهیم یافت و باید همواره به این نکته توجه کرد، کسی که یاد امام حسین (ع) باشد به حلقه او وصل خواهد شد و لعن دشمنانش موجب می‌شود از آنان برائت بجوییم.



این کارشناس دینی با اشاره به روایات گوناگون در رابطه با یاد کردن از امام حسین (ع) تصریح کرد: در روایات آمده است هر زمان که خواستید آب میل کنید بر امام حسین (ع) سلام داده و دشمنان ایشان را لعن کنید.

فرحزاد بیان کرد: سلام به امام حسین (ع) و لعن دشمنانش موجب می‌شود 100 هزار حسنه، 100 هزار درجه اعلی و 100 هزار ثواب آزاد کردن بنده به انسان داده شود.

وی با بیان اینکه یک لیوان آب از نظر خداوند دارای ارزش و قیمت است، اضافه کرد: شاید از نظر مادی یک لیوان آب چندان ارزشمند محسوب نشود، اما ممکن است همین مقدار آب جان کسی را از مرگ نجات دهد.



این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: یاد کردن مظلومیت امام حسین (ع) هنگام نوشیدن آب بسیار برای خداوند دارای ارزش است و در احادیث آمده است که اگر دنیای مادی را روی یک کفه ترازو بگذارند و یاد خدا و اهل بیت (ع) را در کفه دیگر ترازو بگذارند، کفه‌ای که یاد خداوند در آن است سنگینی می‌کند.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است هر چیزی که از آن یاد کنی به همان گرایش خواهی یافت، متذکر شد: در صورتی که از گناه یاد کنید به طرف گناه کشیده خواهید شد.

فرحزاد یادآور شد: در روایات پرشمار آمده است که باید از دنیا دل برید و آن را فراموش کرد، چراکه دنیا چند روز است و طراوت آن می‌گذرد و برای برآورده شدن حاجات باید از فکر دنیا دوری جست.



وی با اشاره به نخستین زائری که توفیق یافت پیاده به زیارت اباعبدالله نائل شود، بیان کرد: جابر کسی است که برای نخستین بار با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) رفت و پدرش نیز از دوستداران اهل بیت (ع) بود.

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا با اشاره به روایتی از امام هشتم(ع) در رابطه با یاد امام حسین(ع) گفت: هرگاه یاد شهدای کربلا و سید و سالار شهیدان(ع) افتادید، بگویید؛ ای کاش من همراه با شما در جنگ علیه نفاق بودم، این موجب می‌شود که ثواب جنگیدن در رکاب امام حسین (ع) برای شما نیز به ثبت برسد.

وی با اشاره به روایتی که جابر در مقابل بارگاه امام حسین(ع) بیان کرد، عنوان داشت: جابر نقل کرد از حضرت محمد(ص) شنیدم که هر کس هر گروهی را دوست بدارد با آن دسته و گروه محشور می‌شود و آن عمل در نامه اعمال او به ثبت می‌رسد.



فرخزاد اضافه کرد: در روایات آمده است هرکسی قاتلان اهل بیت‌(ع) را دوست بدارد با آنان در قیامت محشور می‌شود که باید در این زمینه بسیار مراقب بود که در قیامت زیر پرچم اهل بیت (ع) قرار بگیریم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در همین رابطه، بیان کرد: اگر در قلب میکائیل و دیگر فرشتگان الهی ذره‌ای از محبت دشمنان اهل بیت (ع) باشد ایشان را با صورت به جهنم می‌فرستیم.



این مدرس حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید فریب ظاهر برخی افراد را خورد، متذکر شد: وهابیون ریش‌های بلندی گذاشته و نماز می‌خوانند، اما به خون شیعه تشنه هستند که نباید فریب ظاهر آنان را خورد، چراکه در باطن دشمن اهل بیت‌(ع) و شیعیان هستند.

وی با اشاره به ظاهر ابن ملجم مرادی، بیان کرد: این مرد شقی به ظاهر نماز شب می‌خواند، اما کمر به قتل امام نخست شیعیان بست.

فرخزاد ادامه داد: خداوند بسیار بخشنده است، اما گناه دشمنی با اهل بیت‌(ع) از جمله گناهانی است که هرگز نزد خداوند مورد عفو و بخشش قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به روایتی در رابطه با دشمنی اهل بیت (ع) گفت: دشمنی با اهل بیت‌(ع) بسیار مورد لعن خداوند قرار گرفته تا جایی که گفته شده دشمنان اهل بیت (ع) از سگ و خوک نجس‌تر هستند.



این کارشناس دینی در پایان با اشاره به پیاده‌روی میلیون‌ها زائر به سمت کربلای معلی، خاطرنشان کرد: کسانی که نتوانستند به دلایلی در این زیارت حضور یابند، اما با دیدن تصویر مشتاقانی که در حال پیاده‌روی به سمت کربلا هستند اشک بریزند و آرزو کنند ای کاش در میان این مشتاقان بودند ثواب پیاده‌روی تا کربلا به آنان نیز داده خواهد شد.

 

 

کانال استاد رائفی پور

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!