دانلود سخنرانی استاد پناهیان: اجتماع بزرگ اربعین

دانلود سخنرانی استاد پناهیان: اجتماع بزرگ اربعین

 

دانلود سخنرانی استاد پناهیان: اجتماع بزرگ اربعین ...

 

 

 

 

 

پناهیان: اگر روضه‌ها انقلاب را آفریدند، این اربعین چه انقلابی خواهد آفرید؟! / خودجوش بودن پیاده‌روی اربعین و تحول قلوب مردم یک علامت است.

 

پناهیان: مطمئن هستم که مسئولین کشور برای سال‌ آینده تدابیر لازم را خواهند داشت. همین پنج برابر-افزایش تعداد زائرین ایرانی- که امسال اتفاق افتاد اگر سال بعد هم اتفاق بیفتد، جمعیت زائرین ایرانی به حدود 10 میلیون می‌رسد. و نمی‌شود جلوی اینها را گرفت و گفت که نروید! ضمن اینکه زیارت اربعین، یک اقدام فرهنگی بسیار مهم با هزینۀ بسیار اندک است؛ کافی است هزینۀ این پیاده‌روی اربعین را با بسیاری از کارهای دیگر مقایسه کنید- تا بفهمید که هزینه کردن برای آن چقدر پرفایده است.

در ادامه فرازهایی از این سخنرانی را می‌خوانید:

خوب است گردهمایی زائرین اربعین در شب شهادت امام عسکری(ع) هر سال در همۀ شهرها انجام شود/ برای تشکر از امام عسکری(ع) و ...

  • مؤمنینی که به اشارۀ امام حسن عسکری(ع) به زیارت اربعین مشرف شده‌اند(عَلَامَاتُ‏ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ‏ وَ...؛ تهذیب‌الاحکام/6/52) و این حماسۀ تاریخی زیارت اربعین را شکل داده‌اند، واقعاً به‌جا و لازم بود که از باب تقدیر و تشکر از این امام مظلوم در شب شهادت ایشان دور هم جمع شوند.امیدوارم این سنت حسنه(شب خاطرۀ پیاده‌روی اربعین) که شما شکل دادید در همۀ شهرها و همۀ سال‌ها به عنوان یک میعادگاه، شب خاطره یا شب تشکر از امام حسن عسکری(ع) برای کسانی که توفیق پیاده‌روی اربعین را داشتند، باقی بماند. و همین‌جا با هم قرار بگذاریم که در سال‌های آینده نیز هر سال بعد از اربعین، کسانی که در مراسم اربعین شرکت کرده‌اند در یک‌چنین مراسمی دور هم جمع شوند. هم از باب تشکر از امام حسن عسکری(ع) و هم از این جهت که این حماسه را بازنگری کنند، خاطرات را یادآوری کنند و حتی برای سال‌های بعد نیز برنامه‌ریزی کنند.
  • خوب است برخی از صاحبان موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین نیز در این مراسم‌های شب خاطره اربعین حضور پیدا کنند و خاطرات خودشان را بیان کنند. در مسیر پیاده‌روی اربعین، شما از کنار آنها عبور کرده‌اید ولی فرصتی نداشتید که بنشینید و با آنها صحبت کنید و سخنان و خاطرات شیرین آنها را بشنوید.
  • بعد از اینکه یک برنامۀ فوتبال ساده انجام می‌شود، همه با اشتیاق می‌نشینند و دربارۀ آن صحبت می‌کنند و تحلیل‌های خود را ارائه می‌دهند. حالا این حماسۀ بالای بیست میلیون نفری که در اطراف حرم امام حسین(ع) بدون دخالت هیچ نهادی و حتی بدون توصیۀ نهادهای مذهبی و حتی حوزه‌های علمیه، این‌قدر باعظمت شکل گرفته است و این آثار و برکات عظیم را دارد به صورت تاریخی برجای می‌گذارد، واقعاً لازم است درباره‌اش گفتگو کرد. ان‌شاء الله سال‌های آینده نیز این تجمع یادآوری خاطرات اربعین، بسیار زیباتر و باشکوه‌تر برگزار شود.

 

 

  • مکان: تهران - مصلای بزرگ امام خمینی(ره)
  • زمان: 1393/10/09
  • صوت: دانلود | بشنوید

 

منبع: بیان معنوی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!